Osnovni zadaci, sadržaj, metode rada

 

U fudbalu se sve menja u trenutku, što zahteva u svakom momentu novu orijentaciju i nove oblike (rešenja). Zbog toga su tehnička obučenost i percepcija igrača klјučni elementi fudbalske igre, uz komunikaciju. I zato je zadatak trenera da mladi igrači, od primećivanja „malog broja detalјa“, koji se dešavaju na terenu napreduju do zapažanja „mnogih sitnih detalјa“ u igri!


Tehnika

Tehnika je „umetnost“ kontrole lopte i treba da se iskoristi na najbolјi mogući način u interesu ekipe. Danas se traži tehnika u kretanju i pokretu koju čine razni tehnički gestovi koji ubrzavaju igru.


Inteligencija igre

Savremeni fudbal i njegova budućnost pripadaće igračima koji „brzo misle“. To su najčešće igrači koji imaju fudbalsku inteligenciju, tj. intelektualni uticaj na igru. Odlična percepcija igre, efikasna analiza situacije i pravovremeni izbor poteza čine fudbalsku inteligenciju igrača.


Komunikacija

U toku igre deca se susreću sa mnogim „poteškoćama“ na terenu i van njega, stoga je važno da radi lakšeg prevazilaženja ostvare dobru verbalnu i neverbalnu komunikaciju sa saigračima, protivnikom, trenerom, roditelјima, itd. Zadatak trenera je da uz dobru komunikaciju na treningu, van treninga, zatim pozitivnim primerom i sveukupnim odnosom uticati na vaspitno-pedagoško obrazovanje mladih fudbalera.


Optimalna zabava u radu

Motivacija je najvažnija stavka kod mladog igrača u igranju fudbala, jer motivisan igrač brže uči i usvaja. Mnoštvo zabavnih igrica, spontano animiranje dece u samom radu i često igranje fudbala čini trening zabavnijim čime su i deca opuštenija, osećaju se slobodnije i na kraju daju sve od sebe da budu aktivan deo te priče.


Vežbanjem do perfekcije

Nekad su deca učila da igraju fudbal na ulici, igrajući ga ceo dan. Samim tim, ponavlјajući iste pokrete, različite tehničke gestove, razne driblinge i prijeme lopte, usavršavala su se i napredovala iz dana u dan. Rad treba koncipirati tako da dete čestim uvežbavanjem različitih elemenata tehnike uz blagovremene korekcije trenera, bolјe kontroliše svoje tehničke gestove i samu loptu čime će sa više samopouzdanja ulaziti u samu igru.


Trenersko vođenje i podučavanje

Vrlo je važno da trener (učitelј) mladih igrača razume najpre kako i na koji način najmlađi osećaju i doživlјavaju fudbal. Zatim, trener mora biti sposoban da uvek nađe pravu reč, dobar savet, blagovremenu i konkretnu korekciju kako bi dete moglo da se time posluži i izvuče korist. Trener (učitelј) treba da koristi vežbe koje su zabavnog karaktera i koje predviđaju mnogo uvežbavanja (ponavlјanja), a mora da utiče i na ponašanje dece. Isto tako, potrebno je da pokaže i usmerava decu kako i na koji način da rešavaju „probleme“ u igri, da bi što bolјe igrala fudbal.